niedziela, 14 kwietnia 2013

Pulpety w sosie koperkowym

Pulpety, pulpety- uwielbiane przez moje dzieciaki :)

Skladniki:


500g miesa mielonego
1 jajko
2 łyżki tartej bułki
2 łyżeczki słodkiej papryki
1/2 łyżeczki ostrej papryki ( ja dodałam chili)
1.5 litra bulionu
sól
pieprz

sos koperkowy:

150 ml smietany
czubata lyzka maki ziemniaczanej
peczek koperku
lyzka majonezu

Przygotowanie:

Mieso wlozyc do miseczki, dodac jajko, bulke tarta, papryki w proszku, sol, pieprz.
Wszystkie skladniki dobrze wymieszac. Uformowac pulpety.
Bulion zagotowac, do gotujacego bulionu wlozyc pulpety, gotowac na srednim ogniu okolo 15-20 minut. Ugotowane pulpety wylozyc z bulionu. Bulion przelac przez sitko. Wlac z powrotem do rondla, dodac drobno posiekany koperek, zagotowac. Zdjac z ognia.
Make ziemniaczana rozprowadzic w niewielkiej ilosci smietany, dodac reszte smietany, calosc wlac do bulionu, dodac majonez i dokladnie wymieszac.Ciagle mieszajac doprowadzic do wrzenia.
Kiedy sos zgestnieje wlozyc do niego pulpety i calosc podgotowac przez chwilke.
Smacznego :)

3 komentarze:

  1. moja mama takie robi, w koperku właśnie, tylko sos jest jogurtowy :) uwielbiam je!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie robiłam w sosie jogurtowym, brzmi smakowicie i następnym razem taki zrobię :) pozdrawiam

      Usuń
  2. takie koperkowe są przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń