niedziela, 7 kwietnia 2013

Strzepiel w ziolach

Ryby są smaczne i zdrowe i wcale nie muszą byc nudne :)
Moja propozycja na zdrowy obiad to strzepiel w ziolach podany z młodymi ziemniaki z wody i sałatka z rukoli. Życzę smacznego!

Składniki:

2 strzepiele oczyszczone z głowami
25 ml oliwy
bazylia
4 zabki czosnku
4 listki laurowe
zioła prowansalskie
pól cytryny
lyzka masła
sól i pieprz

Przygotowanie:

Rybę ułożyć na folii aluminiowej, w środek ryby włożyć listki laurowe oraz bazylie i zioła prowansalskie. Każda stronę ryby ponacinac w poprzek w kilku miejscach. Ryby wysmarowac  oliwa z obu stron. W poprzeczne naciecia włożyć czosnek pokrojony w talarki. Tak przygotowana rybę posypac bazylia i ziolami z każdej strony. Cytryne umyć i pokroic w plasterki, które należy ułożyć na rybie. Zawinac w folie i odstawić do lodówki na ok 2 godziny.
Piekarnik nagrzac do 190 stopni, przed wstawieniem ryby do piekarnika ułożyć ma niej kawałki masła, zawinac szczelnie lecz niezbyt ciasno folie aluminiowa. Piec przez około 20 minut, po tym czasie zdjąć folie z góry i zapiekac ok 10 minut.
Ja uzylam bazylie suszona jednak równie dobrze można użyć świeżej, będzie bardziej aromatyczna :)




5 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam strzępiela. Do jakiej innej ryby jest zbliżony jego smak?

    OdpowiedzUsuń
  2. Strzepiel pochodzi z rodziny okoniowatych, jest delikatny w smaku,aczkolwiek nie nalezy do najchudszych ryb:) trudno mi jednoznacznie okreslic do jakiej innej ryby ma zblizony smak.Jest bardzo smaczny i wart spróbowania. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię ryby, ale nigdy w pełnej postaci. Jakoś nie umiem się przekonać mimo że na stole prezentują się genialnie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chochelko, gdzie kupujesz strzępiela? najlepiej świeżego. Ja mam bardzo ciekawy przepis na strzępiela, ale nie mam rybki:-(

    OdpowiedzUsuń
  5. Mieszkam w UK i tutaj nie ma problemu z kupnem go choćby w marketach takich jak Asda. W Polsce jeszcze nie kupowałam, ale w dobrych sklepach rybnych powinien być :) Pozdrawiam i owocnych "łowów" strzępiela życzę

    OdpowiedzUsuń